کد خبر:


‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “

با موفقیت ارسال شد

“+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

به گفته خبرنگار سینمایی آینده برتر، حاشیه ها و نوع برگزاری جشن افتتاحیه جشنواره کلیپ فجر در برج میلاد نشان داد که وقت آن رسیده تا مسئولان امر برای این مراسم به معنای تام کلمه «تشریفاتی» چاره اندیشی کنند.
جشنی که آنقدر کسالت بار و مطول شده که حتی صاحبان خانه یعنی عوامل کلیپ و کارگردانان و بازیگران هم رغبتی برای حضور در آن ندارند.
شاید اگر محمدمهدی حیدریان معاون سینمایی ارشاد روی قول چندماه پیش خود که گفت در شرایط اقتصاد مقاومتی باید در بودجه برگزاری جشنواره صرفه جویی شده و از تشریفات زاید کاسته شود، «حذف این مراسم در سال های بعد» یکی از مصادیق آن باشد.

**و اما حاشیه های جشنواره سی و ششم:
*تاخیر همیشگی: طبق معمول، ازدحام و بی برنامگی برای ورود حضار به سالن آزاردهنده بود تا جایی که حدود یک ساعت کامل افراد ایستاده منتظر ورود بودند.
*بی حرمتی به خبرنگاران و اهالی رسانه: در حالی که گفته می شد جایگاهی برای خبرنگاران درنظر گرفته شده اما به محض باز شدن درها و با هجوم مردم به صندلی ها تعداد زیادی از خبرنگاران سرپا ماندند تا یک مراسم سه ساعته را با رنج و زحمت مضاعف پوشش دهند.
*رفقای جان: تا چشم کار می کرد قریب به اتفاق سالن لبریز بود از جمعیت غیرسینمایی و چهره هایی که در پاسخ به این پرسش ما می گفتند از دوستان چند ساعته و چند روزه تا چند ساله این و آن هستند و کارت دعوت با امدادهای غیبی دستشان رسیده هست.
*مجری تکراری اجرای تکراری: ظاهرا حضور احسان کرمی این سال ها جزو قوانین نانوشته جشنواره های سینمایی ست و شاید همین دفعات بالای اجرای این برنامه به صورت متوالی باعث کم انگیزگی و یک نواختی اجرای او شده باشد؛ اشکالی که متوجه برزگر و کارگردان مراسم هم می شود؛ این موضوع بی اختیار آدم را به یاد بعضی پیمانکاران دایم البرنده بی مناقصه های شهرداری می اندازد.
اعتراض تلویزیونی ها: اوایل برنامه بی نظمی ها به قدری بود که تصویربرداران معترض یکی از شبکه های تلویزیونی به مدیران پخش اعلام کردند که امکان پوشش مطلوب تصاویر برای تلویزیون و مردم وجود ندارد.
*ملی یا بین المللی! مساله این هست: در همان اوایل، هم مجری و هم ابراهیم داروغه زاده به اشتباه جشنواره ملی را بین المللی خطاب کردند گویی خبر نداشتند که سه چهار سالی هست که بخش بین المللی آن جدا شده هست.
*آرزوی سلامت برای بیماران سینما: برای مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، جمشید مشایخی، الناز شاکردوست ارزوی بهبودی از بیماری شد و عرض تسلیتی به شهاب حسینی و پریچهر قنبری و سارا خویینی ها برای درگذشت عزیزانشان.
*جشن فجر انقلاب و تشویق ضدانقلاب؟!: محمدعلی نجفی کارگردان سربداران به عنوان اولین تجلیل شونده در بیان خاطراتش وقتی به جمله «کوروش آسوده بخواب ما بیداریم» از محمدرضا شاه رسید به طرز غیرمنتظره ای تشویق سالن را فرا گرفت سپس او از انوار اولین مدیر سینمایی ایران که در مراسم حاضر بود قدردانی کلامی کرد.
*صدا مخملی آمد/ اشک هایی که بند نمی آمد: از زمانی که کلیپ مربوط به پشت صحنه دوبله های منوچهر اسماعیلی به عنوان دومین فرد مورد بزرگداشت و تجلیل مراسم پخش می شد، تا زمانی که او روی سن آمد، اشک های او بند نمی آمد. این اولین بار بود که همه جمعیت سالن در هر دو طبقه روی پا ایستادند و یک دقیقه تمام برایش دست زدند؛ صحبتهای این نابغه دوبلاژ ایران به قدری سنجیده، زیبا و احساسی بود که چشم های زیادی را در سالن تر کرد. بی شک او و اکبر عبدی ستارگان و به تعبیری ناجیان این جشن بودند.
*مغضوبین محبوب: در زمان پخش کلیپ های بین مراسم، همراه با پخش تصاویر بهروز وثوقی، رضا بیک ایمانوردی و محمد علی فردین صدای تشویق حضار بلند می شد.
*غایب همیشه حاضر: شاید کسی به این نکته توجه نکرد که به طور ناخواسته در مراسم افتتاحیه جشنواره کلیپ فجر، در زمان پخش کلیپ ها و گفتار تجلیل شوندگان، رد پای کارگردان فخیم و مولف سینمای ملی ایران مرحوم علی حاتمی وجود داشت؛
فیلمهای مادر، دلشدگان، کمیته مجازات، هزاردستان، کمال الملک و … و گفته های اسماعیلی، عبدی و … درباره عظمت علی حاتمی در حالی بود که همین جشنواره کلیپ فجر بیشترین جفا و بی اعتنایی را در زمان حیات علی حاتمی به وی کرده بود و از او از بی نصیبان این جشنواره یاد می شود و از این نظر بی سیمرغ بودن او را با بعضی از نامداران سینمای جهان که از اسکار بی نصیب ماندند مقایسه می کنند.
*«در همه کلیپ ها به شما سلام کردم؛ و امروز جواب دادید» این دیالوگ را منوچهر اسماعیلی گفت به این معنا که در زمان دوبله تک تک کلیپ هایی که کار کرده بود از صمیم قلب به مردم سلام کرده بود و حالا حضار برای صدا مخملی هنر ایران سنگ تمام گذاشتند.
*شوخی بی وقت: تمسخر مجری
*با جمله به وقت ناهار و به وقت صبحانه … با کلیپ «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا به مذاق عده ای خوش نیامد و او را وادار به عذرخواهی کرد.
*یک دل و دو دلبر: اینکه همزمانی برگزاری افتتاحیه و اکران بعضی فیلمها باعث شده بود تا اندک عوامل سینمایی حاضر در سالن به قصد حضور در اکران شان سالن را ترک کنند هم جزء شاهکارهای مسئولین برگزاری بود.
*ناکوک: موسیقی زنده سپنتا که دیرهنگام و طولانی در اواخر برنامه برای مهمانان اغلب شام نخورده و تشنه و گرسنه گنجانده شده بود باعث ترک سالن توسط تعدادی از مردم شد.
*مرد شیرین سینما؛ سرمایه ملی: هرقدر اسماعیلی اشک درآورد اکبر عبدی چه با حضورش و چه با کلیپی که از او پخش شد حضار را از خنده روده بر کرد.
نابغه تکارناپذیر سینمای ایران برخلاف روال کلیپ های یادبود متداول، در کلیپی که از او پخش شد با همسرش بگو مگوهای شیرینی داشت که مردم را تا مرز گریه خنداند.
شوخی های شیرین او با همسرش درباره شیطنت مردان و تجدید فراش و اینکه سلبریتی ها چند زن اختیار می کنندتکه انداختن با این تعبیر که شریفی نیا متخصص این بحث هست و چگونگی ازدواجشان و … با هنرمندی و همراهی همسرش فقط از شخصی مثل عبدی بر می آمد.
وقتی اکبر عبدی به روی سن آمد بارها با شیرینکاری های منحصربفرد مانند بمبی سالن را ترکاند.
بوسه به دست و سر همسرش بار دیگر خانواده دوستی و تواضع مثال زدنی مرد با اخلاق سینما را به رخ کشید.
*شریفی نیا و عبدی، «تام و جری سینمای ایران»: مسعود ده نمکی که برای توصیف عبدی پشت میکروفون رفت اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا را تام و جری سینمای ایران نامید.
*فرشچیان سینمای ایران: اکبر عبدی اسماعیلی را که بارها به جای او در فیلمهایش صحبت کرده بود فرشچیان سینمای ایران نامید.
*گلایه از عوض کردن سلیقه مردم و ساخت کلیپ‌های درپیت: اکبر عبدی به طرز هوشمندانه ای مثل همیشه در لفافه طنز از اینکه مدیران و سازندگان اثار سلیقه مردم را به سمتی برده اند که فقط فیلمهای درپیت دوست دارند گلایه کرد و در ادامه خواستار احیای دوبله در بعضی کلیپ‌ها شد.
سی و ششمین جشنواره کلیپ فجر از پنجشنبه ۱۲ بهمن با برگزاری آیین افتتاحیه رسما آغاز و تا ۲۲ بهمن به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.
فراهنگ** ۳۰۷۹ **۳۴۰۴**گفته از: علی اسدی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما