کد خبر:


‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “

با موفقیت ارسال شد

“+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

به گفته گروه فرهنگی آینده برتر، دانش آموزان در حالی سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ را آغاز کرده اند که عطر با صفای محرم و آغاز فصل عاشقی در کربلا، رنگ و بوی دیگری به ماه مهربانی و مهر بخشیده هست.
۹۶۰ هزار معلم و کارمند در سال تحصیلی جدید گردهم آمده اند تا زنجیره علم و دانش به هم متصل شوند و به فرزندان این سرزمین، درس دانایی و راه زندگی بیاموزند، چرا که آینده کشور به دست کسانی سپرده خواهد شد که سختکوش باشند و دروازه دانایی را به روی خود باز کنند.
بنابر اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، ۱۳۸ میلیون جلد کتاب درسی در قالب ۹۰۰ عنوان آماده توزیع در میان دانش آموزان شده و هیچ دانش آموزی از همین روزهای آغاز سال تحصیلی بدون کتاب نخواهد بود.

* سئوال رئیس جمهوری از دانش آموزان: با چه سبک می توانیم اخلاق و ادب بالاتر و تحمل بالاتری داشته باشیم؟
امسال نیز به رسم اول مهرماه هر سال، رئیس جمهوری به صورت نمادین زنگ هنرستان دخترانه شهید مدرس تهران را به صدا درآورد و در سخنانی اظهار کرد: زنگ مدرسه در روز اول مهر به معنای شروع حرکت به سمت پله جدید هست و اگر ۱۲ سال تحصیلی را به منزله ۱۲ پله در نظر بگیریم، هر سال پله ای را می یابیم تا در سال دوازدهم به سکویی برسیم که از آن یا برای دانش بالاتر یا برای فعالیت در جامعه خود را آماده کنیم.
رئیس جمهوری همچون سالهای گذشته که در قالب پروژه مهر سئوالی را برای دانش آموزان مطرح می کند، در مهر ۹۶ گفت: سئوال اول مهر امسال این هست که تلاش کنیم محیط کلاس و مدرسه، محیطی این چنین باشد که در محیط مدرسه یکدیگر را تحمل کنیم.
روحانی افزود: وقتی کسی را هو می کنیم یعنی نظرش را تحمل نمی کنیم و وقتی به او اخم می کنیم یعنی افکار دیگری را تحمل نمی کنیم، در محیط مدرسه باید افکار دیگران را تحمل کنیم و به فکر دیگران احترام بگذاریم و این به دست معلمان و دانش آموزان هست.
روحانی در ادامه طرح سئوال امسال خود گفت: با چه سبک می توانیم اخلاق و ادب بالاتر و تحمل بالاتری داشته باشیم؟

* توسعه عدالت آموزشی در اولویت قرار دارد
سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم نیز که به تازگی سکان این وزارتخانه را در دست گرفته، برنامه ها و خواسته هایی برای هر چه بهتر اداره شدن نظام آموزشی دارد، وی معتقد هست که برنامه‌های تحصیلی در قالب کتاب‌های درسی به اجرا در می آید و سند تحول نظام بنیادین به عنوان اصلی ترین چراغ راهنمای اهداف و چشم انداز نظام آموزشی مسیر درست امور را مشخص کرده هست.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه هست که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی هست، یادآور شد: دو محور در سال تحصیلی پیاده خواهیم کرد، اول اینکه آموزش و پرورش به سطحی برسد که علاوه بر متدین کردن دانش آموزان آنها را با نیازهای اجتماعی نیز بیشتر آشنا کند و دوم روش اداره آموزش و پرورش هست به این معنا که با اصلاح روند مدیریت منابع و افزایش اختیارات مدارس، از اتلاف سرمایه ها جلوگیری کنیم.
بطحائی، محور برنامه های خود را توسعه عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم مدرسه مورد انتظار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز با همسویی و هماهنگی نهادهای تربیتی جامعه و درگیری فکری و عاطفی همه اصحاب تعلیم و تربیت تحقق نمی یابد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه، زیربنای کلیدی توسعه پایدار و مهمترین بستر تولید سرمایه انسانی در کشور هست، افزود: برنامه های خود را با رویکرد تحولی مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین به عنوان سندی قانونی و عامل همسو کننده همه راهبردها و برنامه های نظام آموزشی شکل داده ام و در پرتو آن توسعه عدالت آموزشی را محور برنامه خویش ساخته ام.
وی همچنین در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید برآنیم تا در پرتو حمایت‌های اصولی و مشارکت آحاد مردم و همکاری همه دستگاه‌ها از طریق «تحول در متن برنامه‌ها» و «تغییر در شیوه مدیریت آموزش و پرورش» ، به مطالبه ملی ایجاد تحول بنیادین در دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ دهیم.
وی گفت: از معلمان فرهیخته و مدیران دلسوز به‌ عنوان عزیزترین سرمایه‌های کشور صمیمانه می‌خواهم در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، دارای تفکر انتقادی و صبور در گفت و گو، واجد روحیه انقلابی و سرزنده و بانشاط ، دلسوزانه بکوشند.
بطحائی از دانش آموزان نیز خواست قدردان فرصت‌ها بوده و در کمال ادب و احترام، خوشه چین دانش و علم معلمان خوب خود باشند و همچنین از اولیای دانش آموزان خواست همچون گذشته با مشارکت فکری در امور مدرسه یاری گر معلمان و مربیان فرزندان خود باشند.
سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ در حالی آغاز شد که مشکلات بسیاری فرا روی نظام آموزشی قرار دارد، مسائل کمی و کیفی که گریبانگیر این وزارتخانه هست و همواره دغدغه دلسوزان و مسئولان بوده اما به دلیل گستردگی راهکارهای موقت، دردی از دردهای آن را درمان نکرده هست.
از مهم ترین تنگناهایی که آموزش و پرورش را با آنها دست و پنجه نرم می کند، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی، اجرا نشدن کامل طرح رتبه بندی معلمان، پرداخت نشدن معوقات فرهنگیان شاغل و بازنشسته و چالش های فرا روی هوشمندسازی مدارس هست.
* سخن آخر
به نظر می رسد ژرف اندیشی و تامل در آنچه که طی سالهای متمادی، موجب گره در کلاف سر در گم دستگاه تعلیم و تربیت شده، بتواند دولتمردان را به راهکارهای اصولی برای حل مشکلات بزرگترین دستگاه اجرایی کشور برساند، البته هرگونه فرصت سوزی زیانهای بسیاری وارد می سازد که شاید زمانی برای جبران آنها نباشد.
فراهنگ**۱۸۸۳**۱۰۵۵
خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما