آیا سندرم پیش از قاعدگی جزو مشکلات شما هم هست؟ در این مقاله با خوراکی هایی که به شما در مبارزه علیه سندرم پیش از قاعدگی کمک می کنند، آشنا می شوید.

با سندروم پیش از قاعدگی خود به کمک این خوراکی ها مقابله کنید

زنان بی شماری از سندرم پیش از قاعدگی ( PMS) با علایمی که قبل از پریود شدن رخ می دهد دست به گریبان هستند که شامل گرفتی های شدید، سر درد، اضطراب و افسردگی هست. برای بعضی افراد این علایم می تواند به قدری شدید باشد که آن ها را از پا درآورد.

زمانی که دچار این علایم می شوید احتمالا وسوسه خواهید شد به سراغ قرص بروید، ولی تحقیقات اخیر نشان می دهند که مصرف خوراکی هایی خاص می تواند علایم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهد. در این مقاله ۶ خوراکی ای که باعث کاهش علایم PMS بعدی شما خواهد شد را به شما معرفی می کنیم.

۱٫ کره بادام زمینی به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

کره بادام زمینی به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

اگر متوجه شدید که در طول دوره پریود برای حفظ اخلاق مثبت دچار مشکل هستید، بادام زمینی و کره بادام زمینی یک ابزار بسیار مهم برای شماست. بادام زمینی سرشار از ویتامین B6 و منیزیم هست. منیزیم تنظیم کننده سروتونین هست، پس به بهبود خلق و خو کمک می کند. سروتونین یک تثبیت کننده طبیعی خلق و خو هست که به مقابله با افسردگی به شما کمک می کند. مزیتی که هنگام ابتلا به PMS می توانید از آن بهره مند شوید. علاوه بر کمک به تولید سروتونین، ویتامین B6 موجود در آن به تولید ملاتونین کمک می کند. هورمونی که تنظیم کننده عملکرد خواب در بدن هست. افزایش مصرف منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 می تواند به کاهش یا توقف گرفتگی های قبل از قاعدگی کمک کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نقش سروتونین در پرخاشگری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : منابع منیزیم در این ۱۳ خوراکی

۲٫ لوبیا به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

لوبیا به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

لوبیاها منبع غنی ویتامین های گروه B، ویتامین B1 و ویتامین B2 هست که تحقیقات نشان داده از پیشرفت PMS در زنان پیشگیری می کند. مطالعه ای که در دانشگاه ماساچوست-امهرست انجام شد، نشان داد، زنانی که روزانه ۱٫۹ میلی گرم ویتامین B1 و ۲٫۵ میلی گرم ویتامین B2 مصرف می کنند کمتر در معرض علایم سندرم پیش از قاعدگی قرار می گیرند. برای تامین این میزان می توانید یک وعده حاوی ۳ اونش گوشت و یک لیوان لوبیا پخته برای کنار گذاشتن این گرفتگی ها مصرف کنید.

۳٫ اسفناج به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

اسفناج به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

اگر از عوارض PMS از قبیل آکنه رنج می برید سعی کنید اسفناج بیشتری بخورید. این گیاه سبز، مقدار زیادی ویتامین A به بدن تان می رساند که در مقابله با آکنه، خشکی پوست و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به شما کمک خواهد کرد. همچنین منبعی غنی از کلسیم هست که بر اساس یک مطالعه بزرگ، علایم PMS مانند سردرد، گرفتگی، بدخلقی و اشتها را تا نصف کاهش می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نکات طلایی درباره اسفناج

۴٫ سالمون به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

سالمون به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

اگر فقط قرار باشد یک ماده غذایی از فروشگاه بخرید مسلما باید آن خوراکی، ماهی سالمون باشد. سطح انرژی تان کم شده؟ مصرف سالمون به شما کمک خواهد کرد. دچار استرس و کندی مغز شده اید؟ مشکل تان حل خواهد شد. مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا۳ موجود در سالمون به بهبود خلق و خو و عملکرد مغز کمک می کند و مقدار زیاد ویتامین های گروه B موجود در آن یک منبع فوق العاده انرژی، برای شما خواهد بود. اگر این دو را با مقدار بالای ویتامین D موجود در سالمون کنار هم بگذاریم با یک خوراکی شگفت انگیز روبرو خواهیم شد که استرس و تنش های شما را کاهش خواهد داد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با خواص ماهی سالمون

۵٫ شکلات تلخ به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

شکلات تلخ به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

اگر نزدیک پریود شدن هوس شکلات تلخ کرده اید حتما آن را بخورید. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان هایی هست که باعث افزایش گردش خون و کاهش فشار خون می شود و غنی از منیزیم هست که به تعادل خستگی و تحریک پذیری شما کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۶ دلیل مهم برای خوردن شکلات تلخ

۶٫ موز به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

موز به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

بعضی از زنان دو روز قبل از پریودشان از گرفتگی رنج می برند. سعی کنید در این روزها ۱ یا ۲ عد موز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. موز سرشار از پتاسیم هست که به طرز شگفت انگیزی برای مبارزه با گرفتگی عضلات موثر هست.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بعد از خوردن موز این ۲۱ اتفاق خوب در بدن تان رخ می دهد!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سندرم پیش از قاعدگی را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قبل از شروع قاعدگی و در حین آن این مواد ممنوع هست!

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

loading…

loading…

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما